מראים לרכב החשמלי שלכם מספיק אהבה? זו הדרך האפקטיבית לטיפול ותחזוקה
אם אתם אוהבים את הרכב החשמלי שלכם, ורוצים ליהנות מהדרך איתו לאורך שנים רבות ונעימות, חשוב להשקיע בו בדיוק כמו כל דבר אהוב אחר בחיים שלכם.
הרכב שלנו הוא חלק משמעותי בחיים שלנו. לא תמיד אנחנו מודעים לזה, אבל דמיינו שבוע בלעדיו – ותגלו כמה אתם לא יכולים בלעדיו. הוא מלווה אתכם ממקום למקום, דואג שיהיה לכם נוח, בטוח, מוגן משרב וגם מגשם ורוח… ואם רק תרצו, הוא גם ישמיע לכם את השירים הכי אהובים עליכם. תראו כמה אהבה… נכון מגיע לו לקבל מכם בחזרה?
אהבה זה דבר שצריך תחזוקה שוטפת – גם אהבה לרכב. וכמו בכל רכב אחר, תחזוקה שוטפת כוללת בדיקה תקופתית, בדיקת בלמים, מילוי נוזל ניקוי החלונות וכמובן – רחצה מדי פעם. אבל יש כמה פעולות תחזוקה שוטפת שהן ייחודיות לרכב חשמלי.
איך שומרים על חיי הסוללה של רכב חשמלי?
הסוללה היא הלב של הרכב החשמלי. היא זו שמספקת לו את האנרגיה הדרושה לנסיעה ולהפעלה של כל המערכות שמרכיבות אותו. באופן די אירוני – היא גם זו שסופגת את הבלאי הכי גדול, והחלפה שלה היא ההוצאה הכי גדולה שיש בתחזוקת הרכב. אז איך שומרים עליה במיטבה, ולאורך זמן? זה יותר פשוט ממה שנדמה לכם – להימנע מנהיגה פרועה ותזזיתית, טעינה נכונה לפי הוראות היצרן והקפדה על הטמפרטורה במקום החנייה. טוב, הדבר האחרון אולי לא הכי פשוט…
הודות להתפתחות המהירה בשוק הסוללות, בתקופה האחרונה – רוב יצרני הרכב כבר מרגישים בטוחים להרחיב את האחריות על הסוללה. מדובר במסר בהחלט מרגיע, עבור כל מי שחושש מנושא התחזוקה של רכב בטכנולוגיה חדשה יחסית, ומוכרת קצת פחות.
בכל כמה זמן צריך לעשות טיפול לרכב חשמלי?
נתחיל בחדשות הפחות טובות. בדיקת לחץ אוויר בצמיגים וכיוון פרונט צריכים להיערך בתדירות גבוהה יותר מאשר ברכב “רגיל”. אבל שאר הטיפולים אמורים להיות בתדירות נמוכה יחסית, ואת חלקם אפשר אפילו לעשות לבד. איך יודעים? הוראות היצרן ינחו אתכם. יש יצרנים שמנחים לבדוק את הרכב אחת לשנה, אחת ל-X קילומטרים או אחת לכמה שנים. זה משתנה בין מותג למותג. במוסך יבדקו את מערכת הבלמים, יחליפו מסנן אוויר בתא הנוסעים, יוודאו ששקע הטעינה תקין, יבדקו את מפלס נוזלי הקירור של הסוללה ויוודאו שמערכת מיזוג האוויר פועלת כמו שצריך.
אמרנו שחלק מהטיפולים אפשר לעשות אפילו לבד – אבל אפילו אלה לא היו החדשות הכי טובות. בטח תשמחו לדעת שחלק מהטיפולים בכלל לא דורשים מוסך. מכיוון שברובם – כל מה שדרוש הוא הרכב והמחשב שלו – לפעמים לא תצטרכו אפילו להזיז את הרכב מהחנייה. הטכנאי כבר יבוא אליכם, יריץ בדיקה במחשב של המכונית, ויסדר בה כל מה שצריך.
כמה עולה טיפול לרכב חשמלי?
מספר החלקים שמרכיבים את המכונית החשמלית הוא קטן בהרבה מזה שאנחנו מכירים ממכוניות עם מנוע רגיל. המשמעות של העובדה הזו היא שהחלקים שדורשים החלפה או תיקון הם מעטים, ולרוב גם לא יקרים מאוד. מחיר שעת עבודה של מוסך יישאר זהה, אבל כמות השעות שתושקע בטיפולי התחזוקה של הרכב החשמלי תפחת בהרבה ממה שהכרתם מרכב הבנזין שהיה לכם בעבר, מפני שרוב הטיפול מתבצע במחשב של הרכב – בלחיצת כפתור.
איך בוחרים מוסך לטיפול ברכב חשמלי?
בחירת מוסך היא תמיד משימה קשה, ולכל בעל רכב חשובים דברים אחרים, החל ביחס של צוות המוסך דרך המחירון ועד למקצועיות. הטווח הוא רחב. אבל באופן כללי, כדאי לבדוק היטב את הדברים שחשובים לכם, ולא להתבייש לשאול שאלות. קבלו כמה כללי אצבע שיעזרו לכם למצוא את המוסך הנכון עבורכם ועבור הרכב שלכם:
-
ביקורות ודירוג
נסו ללמוד מניסיונם של אחרים ומחוויות שעברו לקוחות לפניכם, ובדקו אם הביקורת עניינית ומתמקדת בנושאים שחשובים לכם כדי להבין אם היא רלוונטית לכם. אם אתם מכירים בעלי רכבים חשמליים שמרוצים מהמוסך שלהם, פשוט בקשו מהם לקבל המלצה.
-
מחירון
מגיע לכם לקבל תמורת הכסף שלכם את השירות הכי טוב והכי מקצועי שיש. ולמרות זאת, הטווח לא קטן, ויש די הרבה מוסכים. וכדאי להיות מודעים מראש לעלות החלקים והטיפול, וגם לתמחור של הטיפול (ממה הוא מורכב).
-
שירות לקוחות
יש שיגידו שזה הרכיב הכי חשוב בבחירה של מוסך. תרצו לבחור במקום שיודע ומוכן לענות לכם על כל שאלה בסבלנות, ושיחסי האנוש של הצוות בו מתאימים לסטנדרטים שלכם. לא תמיד אפשר לדעת את זה מראש, ולכן כדאי לשאול לקוחות אחרים על ניסיונם.
-
מומחיות העובדים ומקצועיות הציוד
כדאי לוודא שהמוסך מסודר ומצויד בציוד מתקדם. אין שום בעיה לבקש לראות תעודות הסמכה ורשיונות של המוסך ואנשי הצוות, כדי להיות בטוחים שהמקום עובד בצורה מסודרת ומפוקחת, והעובדים בו יודעים מה הם עושים.
קבלו את הטיפים של אקספנג לשמירת ערך הרכב
קבלו 3 טיפים שישמרו על ערך הרכב החשמלי שלכם:
טיפ #1 – טעינה לפי הוראות היצרן
טעינת רכב חשמלי במתח המתאים ובעמדות שזוכות לתחזוקה שוטפת – הן קריטיות לבריאות הסוללה. כך גם לגבי מצבי קיצון כמו ריקון הסוללה (ובעיקר למשך זמן ארוך), או כמו טעינה עד 100% באופן קבוע. אידיאלית, הסוללה של הרכב שלכם לא צריכה לחרוג מעבר לטווח של 20%–80%, ויש מחמירים שיגידו 40%–60%. בדקו מה כתוב בהוראות היצרן, ודאו שעמדת הטעינה מתאימה לסוללה של הרכב שלכם – וצאו לדרך. הטענה נעימה!
טיפ #2 – נהיגה רגועה
אם אתם מאלה שמחליפים 80 פעם בדקה בין דוושת הגז לדוושת הבלם – רכב חשמלי הוא ההזדמנות שלכם להירגע. נהיגה פרועה או תזזיתית עשויה לפגוע בביצועי הסוללה של הרכב שלכם, לזמן תקלות ולהקדים את מועד ההחלפה שלה. ובפסי ההאטה ובכבישים משובשים – זהירות על הגחון. בדיוק שם נמצאת הסוללה שלכם, ולא הייתם רוצים שהיא תקבל מכה.
טיפ #3 – טיפול במוסך אמין ומקצועי
היינו יכולים לכתוב כאן: “זהירות מפני תאונה”. אבל זה באמת המובן מאליו, וצריך להיזהר תמיד – בשביל לשמור על החיים, ולא רק על ערך הרכב. אז הטיפ השלישי הוא לטפל במכונית החשמלית שלכם בתדירות שממליץ עליה היצרן, במוסך שאתם סומכים עליו. תנו אמון במוסך רק אם הוא מבוסס על הכשרות מקצועיות של העובדים, ועל עבודה עם ציוד מתאים, תקין וחדיש.
לאהוב באמת את הרכב שלך – ברור שזה אקספנג
אומרים שאהבה היא בעיני המתבונן, וזה נכון, אבל כשזה מגיע לכלי רכב, אין כמו לדעת שעשית את הבחירה הכי טובה בשבילך. אם אתם אוהבים טכנולוגיה ולא מתפשרים על עיצוב, הבחירה טבעית – XPENG, כמובן.
זו לא הבחירה עבור כל אחד, אלא רק למי שכבר מבינים שהעיקר הוא לא רק להגיע מנקודה A ל-B, אלא שמדובר בעצם התנועה עצמה. ב-Xpeng מתמקדים ביכולת של הטכנולוגיה לשנות את הדרך בה אנשים נעים ומתייחסים לנסיעה כאל חוויה ואל הרכב כחלק אורגני מהאנשים שנוסעים בו. חוויית נסיעה ששמה את הנוסע במקום הראשון, היא העתיד אליו מכוון ההגה של XPENG. רוצים להתקדם גם?
לכל המידע על הדגמים והזמנת נסיעת מבחן